Eκπαιδευτικό Σκέλος – Βασικός Κύκλος Υποκριτικής

Written by admin on . Posted in Βασικός Κύκλος Υποκριτικής, Εκπαίδευση

ΜΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ – ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Τα μαθήματα είναι κυρίως πρακτικά (φόρμες- κάλτσες) μέσα από ομαδικές και ατομικές ασκήσεις. Δεν υπάρχει έννοια του «παρακολουθώ» ένα μάθημα αλλά του «συμμετέχω ενεργά» σ’ αυτό.

Τα αντικείμενα των μαθημάτων είναι η καλλιέργεια των εκφραστικών μέσων (ανάπτυξη σωματικής – φωνητικής  φαντασίας), θεατρική έκφραση , μουσική έκφραση, κινησιολογία, αυτοσχεδιασμός, υποκριτική.

Βασικό εργαλείο της δουλειάς στο εργαστήρι είναι ο (ε)αυτοσχεδιασμός.
Όλοι οι εκπαιδευτές του εργαστηρίου έχουν σπουδάσει – εξειδικευτεί στο αντικείμενό τους και είναι «μάχιμοι» και διακεκριμένοι στο επάγγελμά τους.

Στόχος όλων των μαθημάτων είναι η συστηματική επαφή με την τέχνη του ηθοποιού.


ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΕΝΤΟΝΑ ΚΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Εάν δεν αντιληφθούμε και δεν καλλιεργήσουμε την ανάγκη της συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού, της συνέπειας και της συνειδητής πειθαρχίας πώς θα μπορούσε να επιτευχθεί η σύνθεση τόσων πολλών και διαφορετικών «εγώ» στο δημιουργικό «εμείς» που απαιτεί η θεατρική τέχνη;


ΕΝΕΧΕΙ ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (κατ ΄αρχάς  διερεύνηση της επιθυμίας)

Πολλοί θέλουν να ασχοληθούν με το θέατρο.

Πολλοί περισσότεροι είναι απολύτως βέβαιοι ότι θα έπρεπε να είχαν ασχοληθεί.

Τι θέλω; Πόσο το θέλω; Τι ακριβώς είναι αυτό που θέλω; Μπορώ; Κάνω για το θέατρο; Κλπ.

Τα ερωτήματα αυτά δεν απαντιούνται στο εργαστήρι   από κάποια «επιτροπή ταλέντων» αλλά μέσα από ένα συγκεκριμένο και συστηματικό πρόγραμμα δουλειάς, που δίνει την ευκαιρία στα μέλη μας, με βάση τον χρόνο που διαθέτουν, να διερευνήσουν πρακτικά την επιθυμία τους και φυσικά τις δυνατότητες τους.


ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙ ΟΡΙΣΜΕΝΑ (ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ) ΑΤΟΜΑ

Δεν μπορούμε ούτε και θέλουμε να προτείνουμε μια μορφή «εκπαίδευσης» που έχει σαν στόχο το οικονομικό όφελος και λειτουργεί δήθεν «ελεύθερα» με όρους ανώνυμου πλήθους. Θέλουμε να συνεργαστούμε και να μεταδώσουμε την εμπειρία μας σε άτομα που έχουν αποφασίσει κάποια στιγμή στη ζωή τους, να ασχοληθούν σοβαρά και υπεύθυνα με το θέατρο.

Γι’ αυτό και μέσα από μια διαδικασία αλληλογνωριμίας που περιλαμβάνει προφορική και γραπτή συνέντευξη καθώς και ένα δίωρο πρακτικό μάθημα επιλέγουμε τα καινούργια μέλη του εργαστηρίου. Δεν απαιτείται κανενός είδους «προετοιμασία» και είναι εντελώς δωρεάν. Μπορεί να συμμετάσχει ο οποιοσδήποτε (άνω των 18) ανεξαρτήτως από το αν έχει ή δεν έχει προηγούμενη θεατρική εμπειρία. Τα κριτήρια αυτής της επιλογής είναι η δυνατότητα και η διαθεσιμότητα για συνεργασία , το είδος της επιθυμίας για το θέατρο , η «πραγματική» και όχι η χρονολογική ηλικία, το φύλο κλπ. Φυσικά όλα αυτά έχουν να κάνουν με την δυναμική συγκρότησης  μιας λειτουργικής ομάδας δουλείας.

Δημιουργείται ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΚΥΚΛΟΣ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ κάθε χρόνο με αυστηρά περιορισμένο αριθμό ατόμων.


ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΕΝΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ

Το θέατρο δεν είναι μόνο ένας μικρός χρωματιστός ουρανός κάτω από τον οποίον οι άνθρωπο μπορούν να διερευνούν τα προβλήματα της ευτυχίας ή της δυστυχίας χωρίς συνέπειες. Είναι και μια ιδιαίτερα απαιτητική ομαδική τέχνη.

Οποιαδήποτε λοιπόν θεατρική εκπαίδευση οφείλει πρώτα από όλα να είναι εκπαίδευση στη συλλογικότητα και στην κοινή δημιουργία.

Tags: , , , , , ,

admin

This information box about the author only appears if the author has biographical information. Otherwise there is not author box shown. Follow YOOtheme on Twitter or read the blog.
κεντρο θεατρικης ερευνας θεσσαλονικης